En pressemeddelelse fortæller historien

En pressemeddelelse fortæller historien fra din virksomhed. Bjarne Jensen Kommunikation hjælper dig med at få dine budskaber ud.

Ring og aftal et møde: 61 69 89 96 eller send en mail til post@bjarnejensen.dk

Fordele ved en pressemeddelelse:

  • En journalistisk artikel har større troværdighed end en annonce
  • En pressemeddelelse koster mindre end en annoncekampagne
  • Du kan selv styre, hvornår dit budskab skal ud

Bjarne Jensen Kommunikation fortæller den gode historie fra din virksomhed. I samarbejde med dig finder jeg de gode historier i din virksomhed, skriver en vedkommende og velformuleret pressemeddelelse og finder de rette medier, hvor det vil være relevant at få pressemeddelelsen bragt.

Ring og aftal et møde: 61 69 89 96 eller send en mail til post@bjarnejensen.dk

Sammen finder vi gode historier

Hvis vi bliver enige om et samarbejde, vil det foregå sådan:

  • Gennem en grundig snak med dig og et besøg på din virksomhed afdækker Bjarne Jensen Kommunikation de gode historier, der er at fortælle fra dit firma.
  • Sammen drøfter vi hvilke andre kilder, det kunne være relevant at få til at bidrage til pressemeddelelsen, og hvilket research der i øvrigt skal foretages.
  • På baggrund af interviews og øvrig research formulerer Bjarne Jensen Kommunikation et udkast til pressemeddelelsen.
  • Du og de øvrige kilder kommer med jeres kommentarer og teksten rettes til. Pressemeddelelsen bliver ikke udsendt, før alle er enige om den endelige formulering.
  • Bjarne Jensen Kommunikation henvender sig til det relevante medie med pressemeddelelsen.

Når historien er klar

Er du allerede klar med den gode historie? Så kontakt Bjarne Jensen Kommunikation, der på baggrund af et interview med dig, med andre relevante kilder og anden research skriver en fængende og præcis tekst, som er målrettet til det medie, som din målgruppe læser.

Ring på 61 69 89 96 eller send en mail til post@bjarnejensen.dk

Erfaren journalist og kommunikatør

Bjarne Jensen har mere end 25 års erfaring som journalist og kommunikationsrådgiver. I 15 år arbejdede han som journalist i dagspressen og har gennem årene modtaget og taget stilling til budskabet i flere hundrede pressemeddelelser. Mange af dem dannede grundlag for nyheder i avisen, men adskillige andre kom aldrig videre end til journalistens indbakke.

Typiske årsager til, at en pressemeddelelse ikke bliver bragt:

  • Der er ingen nyhed. Indholdet var måske interessant for afsenderen, men ikke for det publikum, som mediet henvender sig til.
  • Pressemeddelelsen er masseudsendt. Journalister vil gerne have historien for sig selv og ikke bare være en del af en bunke modtagere. Omvendt giver det i reglen en langt bedre præsentation af historien, hvis en journalist for historien solo.
  • Timingen er forkert. Nogle gange kommer en historie bare på det helt forkerte tidspunkt.
  • Mediet er dårligt valgt. Medierne har godt styr på deres målgrupper, og en pressemeddelelse, der ikke passer til målgruppen, vil sjældent blive bragt.
  • Teksten er dårligt skrevet. Selv den bedste historie kan få det svært, hvis budskabet er uklart og knudret formuleret. Journalisten har en travl hverdag, og derfor er det vigtigt at servere budskabet i pressemeddelelsen præcist og velskrevet. Pressemeddelelsen skal være så godt formuleret, at den kan bringes uden ændringer.

Hvordan lykkes det at komme i gennem i medierne?

Kontakt en professionel og erfaren kommunikationsrådgiver: Ring til mig  og aftal et møde: 61 69 89 96 eller send en mail til post@bjarnejensen.dk

Landsdækkende med base i Midtjylland

Bjarne Jensen Kommunikation har kontor i Kildebjerg Ry Erhvervshus i Ry, 35 kilometer fra Aarhus.

Selvom udgangspunktet er Midtjylland, betjener jeg kunder over hele landet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *